Nodarbības
Valoda
Valodas nodarbības attīsta prasmes saklausīt un saprast sadzirdēto, izteikt savas domas, saklausīt un diferencēt skaņas, paplašināt savu vārdu krājumu un prasmi stāstīt. Veicināsim pozitīvu attieksmi pret rakstīšanu un lasīšanu. Šāda darbošanās veicina valodas uztveres spējas un sagatavo bērnus tālākai mācību videi.
Matemātika
Nodarbībās, praktiski darbojoties iepazīst skaitļu un figūru nosaukumus, matemātiskās sakarības un likumus. Iekļaujot spēles un rotaļas elementus tiek veidota vide, kas rosina bērnus pētīšanai un radošiem atklājumiem. Pilnveido problēmu risināšanas un loģiskās domāšanas prasmes, izmantojot interaktīvas un radošas aktivitātes. Caur spēli tiek apgūtas matemātiskās prasmes un algortitmu pamati.
Dabaszinības
Dabaszinību nodarbībās bērni novēros, salīdzinās, eksperimentēs, izzinās apkārtnē raksturīgo dzīvo organismu un nedzīvās dabas pazīmes, mainoties gadalaikiem, diennakts daļām un laika apstākļiem. Iepazīs dažādus dzīvniekus, mācīsies rūpēties par dabas resursiem un novērtēs to, kas mums dzīvo apkārt.
Māksla un tehnoloģijas
Mākslas nodarbības attīsta bērnu radošumu, smalko motoriku, pacietību, tās veicina taktīlo sajūtu izpratni, roku – acu koordināciju un ļauj bērniem izpausties mākslinieciski, veidojot unikālus mākslas darbus. Savukārt tehnoloģiju nodarbībās bērni spēlējoties veic dažādus eksperimentus, kas veicina motorikas attīstību, telpisko izjūtu, radošo fantāziju. Iepazīst materiālus un to īpašības, iegūst zināšanas kā izmantot atkārtoti materiālus, lai dotu otru dzīvi lietām, pagatavojot vienkāršus priekšmetus un rotaļlietas.
Mūzika
Mūzikas nodarbība attīsta bērna muzikālās prasmes, ritma izjūtu un radošumu caur dziedāšanu, instrumentu spēlēšanu un mūzikas klausīšanos. Caur dziesmām un kustībām bērni mācās izteikt emocijas, uzlabojot izrunu un valodas prasmes. Grupas dziedāšana veicina sadarbības spējas un prieku par kopīgi radīto mūziku.
Sports
Sporta nodarbības pirmsskolā veicina bērnu fizisko attīstību, stiprina muskuļus un uzlabo koordināciju. Caur spēlēm un aktīvām kustībām bērni mācās sadarboties, attīstot sociālās prasmes un veselīgu dzīves veidu. Sporta nodarbības palīdz veidot prieku par kustību un veicina vispārējo labklājību.
Sociālās prasmes
Attīsta bērniem prasmi darboties kolektīvā, kontaktēties ar vienaudžiem un pieaugušajiem, apzināties atbildību par savu uzvedību, uzņemties iniciatīvu, prast dalīties un cienīt citus.
Logopēdija
Logopēda nodarbība ir vērsta uz bērnu runas un valodas prasmju attīstīšanu. Nodarbības laikā logopēds strādā ar bērniem, palīdzot viņiem uzlabot artikulāciju, vārdu krājumu un valodas izpratni. Izmantojot dažādas spēles un vingrinājumus, bērni attīsta runas muskulatūru, mācās pareizi izrunāt skaņas un vārdus, kā arī uzlabo komunikācijas prasmes. Logopēda nodarbības veicina arī bērnu pašapziņu, palīdzot viņiem justies drošāk, sazinoties ar citiem.
Montesori pedagoģija
Montesori pedagoģijas idejas un materiāli lieliski palīdz attīstīt bērnu patstāvību un praktiskās dzīves iemaņas. Šīs metodes un individuālā pieeja palīdz apgūt lasīšanu, rakstīšanu, matemātiku, burtu un ciparu pasauli. Tos bērni mierīgā darba atmosfērā apgūst kopā ar Montesori pedagogu.
Peldēšana
Peldēšanas nodarbībās bērni apgūst peldēšanas pamatus un drošību ūdenī. Nodarbības attīsta fizisko izturību, koordināciju un elpošanas prasmes, kā arī veicina bērnu pašpārliecinātību un konfortu ūdenī.
Pikleres metode (audzināšanas un fiziskās attīstības metode) 1 – 3 g.v bērnu grupā
E.Pikleres pedagoģiskajā pieejā tiek ņemta vērā bērnu dabiskā vēlme kustēties un mācīties. Nodrošinot pieeju, tiek radīti labvēlīgi apstākļi, kas ļauj bērnam pašam darboties uz grīdas, iepriekš sagatavojot vidi, kas ir droša, jauniem atklājumiem un eksperimentiem mudinoša.
Pedagoģiskās pieejas pamatā ir rēķināšanās ar bērna vajadzībām, dažādas koka konstrukcijas un šķēršļu joslas ir kāpšanas un pārvietošanās brīvības avots mazajiem piedzīvojumu meklētājiem. Pārvarot šķēršļus bērns trenē lielo motoriku, pārvar nedrošību, attīsta radošu pieeju spēlēm, kā arī patstāvību un pārliecību.
Bērnam ir pieejamas atvērtā tipa rotaļlietas un mantas, ar kurām ir iespējams daudzveidīgs un bērna paša izdomāts pielietojums. Šādi darbojoties bērns iemācās pieņemt lēmumus, kļūt patstāvīgāks, rūpēties par sevi, apgūst prasmi risināt uzdevumus un iziet no situācijām, iemācās pret citiem izturēties ar cieņu.
